Perşembe, Temmuz 2

Radyo Star’da Tatlı Bir sohbet

Radyolar insanlara ulaşmak için kullanılabilecek en kısa ve sağlıklı iletişim araçlarının başında gelir. Bir yerleşim yerinde toplumsal bir etkinliği anlatmak için radyo kadar uygun bir araç bulmak oldukça zor. Erciş’teki kadınlar derneği etkinliklerini anlatmak için bir radyo programı yapmayı uygun bulmuş.

Erciş’te yayın yapan özel radyolardan Star Fm, Erciş Kadınları Koruma ve Dayanışma Derneği yönetimini canlı yayına davet etti. (10/09/2007 Pazartesi). Dernek yönetimi yaptığı faaliyetleri canlı yayında halkla paylaştı. Dernek hakkında yazdığım yazı ve Kadın Antropolojisi hakkındaki araştırmalarımdan dolayı dernek yönetimince ben de yayına davet edildim. Kendilerine bu düşüncelerinde dolayı teşekkür ediyorum. Erciş halkıyla canlı yayında kadınların sorunları, dernek tarafından sunulan hizmetler, toplumun kadına bakış açısı gibi temel konular üzerinde durmaya çalıştık."

İlk olarak radyoya ben gittim. Beni karşılayan kişi, evden çıkmadan önce radyoda kendisini dinlediğim kişi olan Can Batmaz’dı. Güler yüzlü, saygılı ve pozitif düşünen bir genç kendisi, tanıştık ve yaklaşık on beş dakika sonra diğer konuklar geldi. Kısa bir tanışma ve kaynaşma muhabbetinden sonra stüdyoya geçtik. ..

Programda sunucu Can Batmaz, dernek başkası sıfatıyla Asiye Baburhan, proje koordinatörü Emin Baburhan, derneğin sekreteri Nevin Karahan ve ben vardım. Asiye Hanım derneğin kuruluş hikâyesini ve dernek fikrinin ilk olarak nasıl oluştuğundan bahsetti. Daha sonra Nevin Hanım derneğin amacını anlatan kısa bir giriş yaptı. Emin Bey de derneğin kuruluş aşamasında karşılaştıkları sorunları ve bunlarla nasıl baş ettiklerine değindi.. Ben de kısa olarak konuyla ilişkimi ve düşüncelerimi aktardım. Daha sonra sohbet tadında bir programa geçtik.

Programın ilk bölümünde STK kavramına değindik. Kapalı toplum özelliği gösteren coğrafyalarda STK’ların çalışmalarında ortaya çıkan olumsuzlukları sıraladık. Genel olarak halkımızın sağlık konusundaki yetersizliğinin nelere mal olduğunu ve kadınların bu yetersizlikten ne kadar haberdar olduğunu, çözüm yollarını ve kadınlar derneği olarak hangi noktalarda onlara yardımcı olabileceklerini Asiye Hanım bizlere açıkladı. Nevin Hanım karşılaştıkları zorluklara değindi ve zamanla bunların pozitif olarak nasıl dönüştüğü anlattı. Ben ve Emin Bey, toplumumuzdaki aksaklıkların nasıl ortaya çıktığını ve çözüm yolları hakkındaki görüşlerimizi radyoları başındaki dinleyicilerle paylaştık. Bu arada sevgili Can, karşılaştığı kimi olumsuz örnekleri, kadın olgusu hakkında toplumca nasıl olumsuz kanaatlere sahip olduğumuzu bizlerle paylaştı ve yapılan uygulamaların tamamen daha iyi ve sağlıklı bir toplum için yapıldığını söyleyerek tüm bayanları derneğin faaliyetlerine katılmaya çağırdı.

Program kesintisiz devam ettikçe herkes daha da rahatlamış, bir şeyleri anlatabilmenin rahatlığına kavuşmuştu. Toplumsal değişimizin daha da pozitif yönde olabilmesi için, gördüğümüz aksaklıkları kuramsal yönleriyle dinleyicilerle paylaşma imkanı bulduk. Bazı dinleyiciler telefonla sorunlarını ilettiler.

Dernek yönetimi kendilerine yardımcı olan birey ve kurumlara teşekkürlerini iletti. Yapacakları projeler hakkında bilgi verdi ve yapılan çalışmaların hangi aşamada olduğunu anlattı. Kısaca radyo programımız sorunsuz ve oldukça verimli geçti. Şahsım olarak yeterince bilgilendiğimi söyleyebilirim. Radyo çalışanları oldukça güler yüzlü sempatik kişiler, bizleri en iyi şekilde ağırladılar. Toplumun aydınlanması noktasında üzerlerine düşeni yaptıkları için övgüyü sanırım fazlasıyla hak ettiler.

İsmet Tunç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder